Docenten vrezen kwaliteitsverlies methodes

Veel docenten in het voortgezet onderwijs vrezen dat bij de aanschaf van schoolboeken de prijs en niet de kwaliteit doorslaggevend wordt. Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van de Groep Educatieve Uitgeverijen (GEU). Lees verder

Vanaf volgend schooljaar wordt de financiering van leermiddelen voor het voortgezet onderwijs in de lumpsum van de scholen opgenomen. Concreet betekent dit dat de bekostiging van schoolboeken voor rekening van de school komt. In de huidige situatie worden leermiddelen door de school gekozen en door de ouders betaald.

Docenten verwachten dat de regeling een bedreiging vormt van hun vrijheid bij de selectie van nieuwe leermiddelen en vrezen ze dat bij de keuze de prijs belangrijker wordt dan de kwaliteit. Twee op de drie leraren verwachten dat hun school met de nieuwe financieringssytematiek de afschrijvingstermijn van een methode zal verlengen.

Klik hier voor het volledige bericht op de website van de GEU.

Delen: Email this to someoneShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn