Goed rapport voor Helpdesk VOS/ABB!

Adequaat, deskundig, razendsnel, maar soms wat te juridisch. Dat is in een notendop de mening van gebruikers van de Helpdesk van VOS/ABB die hebben meegedaan aan een online tevredenheidsonderzoek. 

De overgrote meerderheid van de 49 respondenten gaf een 8 of zelfs een 9 aan de Helpdesk van VOS/ABB. Zowel de eerstelijns- als tweedelijnsdienstverlening worden zeer gewaardeerd. ‘De antwoorden zijn overzichtelijk en juridisch onderbouwd en daarmee meteen bruikbaar voor beleid’, zo luidt een van de reacties.

De leden zijn over het algemeen op de hoogte van het feit dat bij de Helpdesk van VOS/ABB ook uitgebreide tweedelijnsadvisering mogelijk is. Minder bekend is dat daarbovenop de mogelijkheid bestaat om dossiers te laten behandelen. Ook die dienstverlening valt in principe binnen het lidmaatschap van VOS/ABB.

Veel ideeën
De gratis cursussen en trainingen die de Helpdesk van VOS/ABB organiseert, zijn breed bekend onder de leden. Dat er veel interesse is voor deze dienstverlening, blijkt niet alleen uit het feit dat er altijd een groot aantal deelnemers is, maar ook uit de vele ideeën die de deelnemers aan de tevredenheidsenquête hebben aangeleverd voor toekomstige cursussen en trainingen. Onderwerpen die worden genoemd zijn bijvoorbeeld ‘krimp en personeelsbeleid’, ‘ontslag bij arbeidsongeschiktheid’ en financiële en begrotingstechnische kwesties.

Uit het tevredenheidsonderzoek komt ook een aantal verbeterpunten naar voren, waarmee de Helpdesk de dienstverlening verder kan afstemmen op wat de leden van VOS/ABB verwachten. Zo wordt opgemerkt dat de advisering niet altijd overeenkomt met die van andere organisaties. Dit kan te maken hebben met het feit dat sommige kwesties van diverse invalshoeken kunnen worden bekeken, waardoor er verschillende adviezen mogelijk zijn. Uit de reactie die hierover ging, wordt overigens niet duidelijk of de adviezen van VOS/ABB onjuist of onbruikbaar waren.

Complimenten
Een aantal deelnemers aan het onderzoek merkt op dat de adviseurs van de Helpdesk van VOS/ABB soms een te juridische insteek kiezen, waardoor de advisering voor een niet-jurist soms moeilijk te begrijpen is. ‘Maar na telefonisch doorvragen is het altijd prima opgehelderd, complimenten!’, aldus een van de deelnemers.

De Helpdesk bedankt iedereen die aan het online tevredenheidsonderzoek heeft meegewerkt!

Informatie: Helpdesk, 0348-405250 van 08.30 tot 12.30 uur, helpdesk@vosabb.nl