Helpdesk beantwoordt 60.000 vragen per e-mail

De Helpdesk van VOS/ABB heeft een nieuwe mijlpaal bereikt: donderdag werd de grens van 60.000 vragen per e-mail bereikt. Lees verder

De Helpdesk van VOS/ABB bestaat net zo lang als de organisatie zelf: sinds 1998. In het begin kwamen de vragen vooral per telefoon binnen, maar in de loop der jaren, met de verdere digitalisering van de communicatie, werden de vragen per e-mail steeds belangrijker. 

Het totale aantal vragen, dus per telefoon en e-mail, is sinds 1998 blijven toenemen. Die toename zet ook nu nog door: steeds meer leden van VOS/ABB roepen de snelle en deskundige hulp van de Helpdesk in.

Vorig jaar lag het totale aantal vragen op ruim 15.000, een toename van 9 procent ten opzichte van 2008. Vergeleken met 2004 was sprake van een stijging met ruim 60 procent!

Functiemix
In 2009 en ook in januari en februari hadden de meeste vragen betrekking op de functiemix in het primair en voortgezet onderwijs, vertelt eerstelijnsadviseur Koos Roos. ‘Ook zien we dat het aantal juridische vragen toeneemt, bijvoorbeeld over arbeidsgeschillen en verschillende cao-interpretaties. Vragen over alle verlofregelingen in het onderwijs scoren altijd hoog.’

De Helpdesk van VOS/ABB, die exclusief bestemd is voor leden, stuurt in principe binnen één werkdag een (eerste) reactie. Als de beantwoording van een vraag meer tijd vergt, krijgt u dat ook binnen 24 uur te horen/lezen.

U kunt als lid van VOS/ABB de Helpdesk elke werkdag telefonisch bereiken van 08.30 tot 12.30 uur. Mailen kan natuurlijk altijd: helpdesk@vosabb.nl

Ook in alle schoolvakanties is de Helpdesk bereikbaar, met uitzondering van de periode van Eerste Kerstdag tot en met Nieuwjaarsdag.

Informatie: Helpdesk, 0348-405250 van 08.30 tot 12.30 uur, helpdesk@vosabb.nl