Leerkrachten weinig enthousiast over andere tijden

Onderwijspersoneel is vrij behoudend voor wat betreft het experimenteren met andere tijden in het onderwijs. Dat meldt CNV Onderwijs op basis van een enquête die de bond onder haar leden heeft gehouden. Lees verder

Ruim 1300 respondenten gaven hun mening over de verschillende modellen van andere tijden: het vijf-gelijke-dagenmodel, het bioritmemodel en het 7 tot 7-model. Zij deden dit zowel vanuit hun positie als onderwijspersoneel als vanuit hun positie als ouder.

De meeste steun krijgt het vijf-gelijke-dagenmodel. Ruim eenderde (35 procent) van de respondenten vindt dit model prettiger of is hier neutraal over. Beide andere modellen krijgen minder steun.

Uit de enquête komt ook naar voren dat 28 procent van de respondenten het aantrekkelijk vindt om te kunnen werken in schoolvakanties als ze in plaats daarvan op andere momenten vrij zijn.

Klik hier voor meer informatie op de website van CNV Onderwijs.

Betere aansluiting
VOS/ABB zit in de initiatiefgroep Andere Tijden. Als belangenbehartiger van bestuur en management in het openbaar en algemeen toegankelijk onderwijs vindt VOS/ABB dat er moet worden gekeken naar mogelijkheden om de schooltijden beter te laten aansluiten bij de maatschappelijke realiteit.

Delen: Email this to someoneShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn