Reclamevrije scholen niet nodig, vindt Paul Rosenmöller

Voorzitter Paul Rosenmöller van de VO-raad ziet niets in een reclameverbod op scholen. Hij stelt dat tevens als voorzitter van Jongeren Op Gezond Gewicht (JOGG). Dat blijkt uit een bericht op de website van de Telegraaf.

Foodwatch wil dat de overheid ingrijpt om kinderen op scholen te vrijwaren van sluikreclame van bijvoorbeeld McDonalds, Unilever en Coca-Cola. De voedselwaakhond heeft daarvoor een online petitie gelanceerd.

Eén op de zeven kinderen in Nederland is te dik. Ze eten te vet en te zoet. Bovendien krijgen kinderen te veel zout binnen. Foodwatch ziet marketing gericht op kinderen door voedingsproducenten als hoofdschuldige. De marketing richt zich ook op scholen. Foodwatch wil dat scholen en ook kinderdagverblijven ‘reclamevrije zones’ worden.

De Telegraaf schrijft dat Rosenmöller het initiatief overbodig vindt. ‘Het probleem van reclame voor ongezonde producten op school kom ik zelden tegen’, zegt hij.