VOS/ABB-adviseur Tamar Kopmels en haar collega Erik Renkema van de christelijke profielorganisatie Verus pleiten ervoor sterk in te zetten op een doorgaande lijn van basis- naar voortgezet onderwijs op gebied van levensbeschouwelijke vorming

‘Dan zijn er geen zogenaamde onbeschreven bladen meer, dan tasten we niet in het duister als het gaat om de levensbeschouwelijke beginsituatie van leerlingen in het eerste jaar, dan is er al helemaal geen breuk tussen groep 8 en de brugklas’, zo staat in een artikel van hun hand in het godsdienstpedagogisch vaktijdschrift Narthex.

‘Met een doorgaande lijn zetten we in op een integrale benadering van de levensbeschouwelijke vorming van jonge mensen. Die gemeenschappelijke, gedeelde opdracht maakt de overgang van basisschool naar middelbare school niet alleen inzichtelijker voor alle betrokkenen, het is vooral veel krachtiger voor de ontwikkeling van de leerlingen.’

Lees het artikel:

De gedeelde opdracht van basisonderwijs en voortgezet onderwijs

Deel dit bericht: