De onderwijsministers vinden dat het aan de leraren zelf is om een succes te maken van het Lerarenregister. Ze zien hun rol slechts als faciliterend.

De ministers Ingrid van Engelshoven en Arie Slob lieten eerder al in een brief aan de Tweede Kamer weten dat de leraren het voortouw moeten nemen om van het Lerarenregister een succes te maken.

‘De inhoud die de beroepsgroep aan het register geeft, is van doorslaggevend belang. Daarvoor is niet alleen de actieve betrokkenheid van leraren nodig, maar ook het vertrouwen in de beroepsgroep dat deze verantwoordelijkheid bij hen in uitstekende handen is’, zo schreven ze onlangs aan de Tweede Kamer.

Dit standpunt herhalen ze in een brief aan de sectorraden, die de ministers hadden gevraagd om het Lerarenregister met steun van de sectorraden verder te brengen. Ze vinden dat de Onderwijscoöperatie van lerarenorganisaties verantwoordelijk is voor het al of niet laten slagen van het register.

Lees meer…

 

Deel dit bericht: